piątek, 15 czerwca 2012

Ciastka ślimaki biało-czarne

Już dawno miałam ochotę na jakieś proste szybkie ciastka. Bardzo często spotykałam na różnych blogach właśnie takie, dwukolorowe. Pomyślałam, że muszę sama spróbować takie zrobić. No i wyszły :)
Bardzo smaczne szybkie ciasteczka. Już kilka ciepłych zjadłam, chociaż nie powinnam. Rozchodzą się w mgnieniu oka. Błyszczą kryształkami cukru, ale ja bardzo lubie go w ciastkach, wiec nie użyłam cukru pudru. Pycha, polecam tym lubiącym prostotę :) 



Co potrzebujemy:
  • 120g margaryny
  • 210g mąki (można dosypać w trakcie, jeśli ciasto będzie zbyt klejące)
  • 60g cukru (lub cukru pudru)
  • 1 żółtko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżka mleka
  • łyżka kakao

1. Z mąki, margaryny, cukru, żółtka i mleka wyrabiamy ciasto. Dzielimy na dwie w miarę równe części, gdy ciasto nie będzie jeszcze mocno twarde. Do jednej z nich dodajemy kakao i obydwie części wyrabiamy do uzyskania jednolitej masy. Możemy włożyć ciasto na kilka minut do lodówki, aby było jeszcze twardsze.

2. Rozwałkowujemy obydwie części tak, aby miały podobny kształt, nakładamy je na siebie i zwijamy w rulon. Ponownie wkładamy na jakiś czas do zamrażarki, aby było twarde i dobrze nam się kroiło na plasterki.

3. Pieczemy około 15min w 180 stopniach.

SMACZNEGO :)


11 komentarzy:

  1. Wow, ale fajny pomysł! Jak spojrzałam na nie, to pomyślałam, że pewnie są strasznie pracochłonne, ale po przeczytaniu sposobu robienia widzę, że się myliłam! Przepis zapisuję, na pewno zrobię w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. urocze zawijaski do chrupania

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepisy proste łatwe i efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie znalazłam stronke i zabieramsie do robienia ciasteczek już nie mogę się doczekać aż je zjem :-D no może zostawię trochę mężowi :-P . Michalina

    OdpowiedzUsuń
  6. Zarówno stronę jak i przepis poleciła mi znajoma, która tak jak i ja jest kuchenną fajtłapą. Znajoma stwierdziła, że wszystkie przepisy z Pani bloga zawsze jej wychodzą, więc i ja postanowiłam spróbować.
    Niestety nie wiem co zrobiłam źle :( gdyż ciasto po wszystkich zabiegach nie chciało się rozwałkowywać. Po prostu sypało się w rękach - było zbyt kruche.
    Nie mam zielonego pojęcia gdzie popełniłam błąd, gdyż postępowałam dokładnie według przepisu.
    Wiecie czemu ciasto zrobiło mi się takie kruche ?

    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Z tych proporcji zawsze wychodziło mi dobre ciasto i nic się nie kruszyło. Jeśli faktycznie nie trzyma się "kupy" to można dodać troszkę więcej mleka-zawsze tak robię, gdy kruche ciasto nie chce się "złączyć". Myślę, że to pomoże ;] I proszę sie nie zniechęcać ;] Pozdrawiam

      Usuń
  7. wlasnie sie pieka, dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...